Somebody set up us the bomb
Deze week vond ik de tijd enkele - bij LHB heb ik de moed al volledig opgegeven - van mijn buitenlandse blogs bij te lezen. Bij Bradley vond ik een opmerkelijk artikel over tot wat guerrilla marketing kan leiden in een land dat bezeten is door angst.
Ondertussen blijkt dat zoiets niet zonder gevolg kan blijven en daarover vond ik dit weekend het volgende terug in de pers:
Hoofd Cartoon Network neemt ontslag na mislukte pr-stunt
NEW YORK - De directeur van Cartoon Network, Jim Samples, heeft vrijdag ontslag genomen, vanwege de desastreuze afloop van een pr-stunt. Knipperende elektronische pakketjes die in tien Amerikaanse steden werden neergezet, leidden onlangs in Boston tot angst voor een terreuraanslag.
De politie riep de hulp in van de explosievenopruimingsdienst. De pakketjes waren compleet onschadelijk. In een intern memo schreef Samples dat hij de gang van zaken betreurt. Vanwege de ernst van de situatie, die is ontstaan onder zijn leiding, voelde Samples zich gedwongen om per onmiddellijke ingang af te treden.
Het doet wat denken aan de "All Your Base Are Belong to Us"-prank:
On April 1, 2003, in Sturgis, Michigan, seven people aged 17 to 20 placed signs all over town that read, "All your base are belong to us. You have no chance to survive make your time." They said they were playing an April Fool's joke by mimicking the famous Flash animation that ubiquitously depicted the slogan. Not many people who saw the signs were familiar with the joke, however. Many residents were upset that the signs appeared while the U.S. was at war with Iraq, and police chief Eugene Alli said the signs could be “a borderline terrorist threat depending on what someone interprets it to mean.
Soit, zo weten ze bij de RTBF ook weer wat ze niet moeten ondernemen in de toekomst.
Labels: world